Tietokirjailija Tuomo Yli-Huttula kertoi uudesta teoksestaan Presidentti ja porvarivalta Oulujoen kokoomuksen järjestämässä tilaisuudessa Valveella. Tilaisuuden avasi kansanedustaja Mari-Leena Talvitie ja Yli-Huttulaa haastatteli sanomalehti Kalevan pääkirjoitustoimittaja Mirja Niemitalo.

Presidentti ja porvarivalta (Otava)
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on kirjan päähenkilö. Niinistö päätti sulkea oven politiikkaan vuoden 2006 presidentinvaalien jälkeen. Nyt Niinistö paljastaa kirjassa, miten Jenni Haukion kohtaaminen vaikutti siihen, että hän päätti olla isänmaan käytettävissä. Yksityisyydestään tarkka presidenttipari ei ole aiemmin kertonut, miten heidän rakkaustarinansa sai alkunsa.

Miten yhteistoiminta on sujunut tasavallan sisäpiirissä Niinistön presidenttikaudella? Miten Jyrki Kataisen, Alexander Stubbin ja Petteri Orpon suhteet Niinistöön ja toisiinsa ovat kehittyneet? Näihin kysymyksiin Presidentti ja porvarivalta antaa vastauksia.

Oululaistaustainen Yli-Huttula on kirjoittanut vuonna 2006 julkaistun Puolivallaton puolue (Otava), jossa käytiin läpi Niinistön valtakautta kokoomuksen johdossa. Yli-Huttula on taustaltaan journalisti, joka on työskennellyt Kalevan politiikan toimittajana ja Itä-Savon päätoimittajana. Tällä hetkellä hän on Finanssiala ry:n viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja.