Poliittinen taival

Lähdin mukaan politiikkaan Oulun kunnallisvaaleissa syksyllä 2017. Upea määrä ihmisiä antoi minulle äänensä ja pääsin vaikuttamaan valtuuston varajäsenen roolissa. Vaalien jälkeen olen saanut nauttia luottamusta muuallakin, mistä osoituksena useampi luottamustoimi. Verkostot tukevat toisiaan ja olen huomannut voivani vaikuttaa positiivisesti Oulun asioihin kussakin tehtävässäni sen ansiosta, että löydän oikeat ihmiset viedäkseni asioita eteenpäin. Oman taustani ansiosta olen tuonut myös yrittäjän ja perheellisen näkökulman mukaan keskusteluihin.

Uusia ystäviä ja kanava vaikuttaa

Yllätyin, miten moni politiikan parissa toimiva haluaa aidosti kantaa vastuunsa ja käyttää osaamistaan yhteisen hyvän puolesta. Näkökulmat voivat olla vastakkaisiakin, mutta tuo pohjalla oleva tahtotila yhdistää. Olen saanut jo useamman ystävän tämän lyhyen poliittisen urani aikana. Erityisesti yhdistyksemme hallituksessa on mielestäni tänä vuonna erinomainen vire. Toivon, että mahdollisimman moni löytäisi meistä sen kanavan, jonka kautta saa äänensä ja asiansa etenemään. Esimerkiksi SoMe -päivitykseen tai kansalaisaloitteeseen verrattuna oma paikallisyhdistys on erinomaisen toimiva tapa saada asioita etenemään. Bonuksena saattaa yhdistystoiminnasta tarttua uusia ystäviä sinullekin.

Sananen arjestani

Arkena tämä 40-vuotias oululaisnainen pyörii toimitusjohtajana liikuntakeskuksessa. Isokadun päässä oleva Hukka on liikuttanut tuhansia oululaisia jo 42 vuotta ja työllistää tällä hetkellä yli 60 alan ammattilaista. Hukassa teemme yhdessä kaikkemme, että saisimme oululaisten ihmisten elämänlaatua parannettua liikunnallisilla palveluillamme. Arvot ja missio ovat meille paljon enemmän kuin sananhelinää, ja vaikka liiketoiminnasta onkin kyse, on Hukalla sydämissämme suurempi rooli kuin moni uskoisi. Toivon lämpimästi sinunkin antavan meille mahdollisuuden innostaa ja liikuttaa, jos joskus Heinäpäähän luoksemme eksyt.

Perheeni

Jokainen meistä on vain juuri niin pystyvä, kuin mitä ihmiset ympärillämme mahdollistavat, joten sananen myös perheestäni. 7-vuotias tyttäreni Ronja on innokas Sauli Niinistön kannattaja ja livahtaa kutsumattakin mukaan Kokoomuksen tempauksiin. Rudolf on äidin rakas 9-vuotias partiolainen, joka liikkuu ja lukee yhtä suurella innolla. Avovaimoni Sini on korvaamaton tukijani, jota ilman olisi vaikea enää elää, niin suuri rooli hänellä on elämässäni ja sydämessäni. Tämän lisäksi kaksi ihanaa koiraamme, sheltti Halla ja saksanpaimenkoira Ava, kouluratsastus sekä viherhuoneen kasvien hoito ilahduttaa arkeani. Kokonaisuutena laajennettu perheeni, suuri joukko ystäviä ja tukijoita innostaa nauttimaan elämästä ja jättämään positiivisen jäljen sinne missä kuljenkin. Elämme täällä vain kerran ja hetken verran, joten tuon jäljen jättäminen olkoon tärkein perintöni.

Kiitos, että luit tänne asti. Nämä asiat ovat minulle tärkeitä. Toivottavasti pääsen keskustelemaan kanssasi lähiaikoina. Nappaathan hihasta ja sanot hei, kun joskus tavataan? Olisi hauska tutustua ja vaihtaa pari sanaa kanssasi, kuulla mikä sinulle on tärkeää.

Ystävällisin terveisin,
Anna