Heipähei!

Olen Waltteri Lähtevänoja, palijasjalakanen Oulun kasvatti ja 27-vuotias konetekniikan diplomi-insinööri. Päivisin huolehdin suomalaisten hyvinvoinnista Jyväskylän isoista sairaaloista aina Sevettijärven pieneen neuvolaan tarjoamalla Orion Diagnostican nimissä Suomen parhaita diagnostisia laitteita ja palveluita. Iltaisin ja viikonloppuisin pyrin vaikuttamaan yhdessä puoluetovereideni kanssa yhteiseen asioihin ja edistämään suomalaisten hyvinvointia politiikan kautta.

Ajatus politiikkaan lähdöstä hiipi sisuksiini vaivihkaa viimeisen kahden vuoden aikana, kun työkentällä ollessani huomasin juttelevani monesti enemmän politiikkaa, kuin työasioita asiakkaiden kanssa. Sattumalta terveyspuolella nämä kaksi asiaa ovat monesti yksi ja sama. Koin suurta halua päästä syvemmälle sisään vaikuttamaan oman elinympäristöni tärkeiksi kokemiini asioihin ja mikäs sen parempi paikka, kuin Kokoomus ja nimenomaan Oulujoen Kokoomus.

Kolmisen kuukautta mukana ollessani olen vakuuttunut siitä, että olen löytänyt valtavan hienon jengin tehdä yhdessä. Mukaan on mahtunut jo lukuisia eri tapahtumia, politiikan kenttätyötä, puoluekokous Turussa ja pari raflaavaa juttua Kalevaankin. Työssäni, politiikassani ja elämässäni keskeisimpinä arvoina näkyvät työ ja työn merkitys hyvinvoinnin kannalta. Työ ja yrittelijäisyys ovat vahvan hyvinvointiyhteiskunnan perusta ja vasta, kun työ ja työn mentaliteetti on saatu riittävälle tasolle, voidaan alkaa puhua ns. työn hedelmistä.

Vähäisen vapaa-aikani käytän mailapeleihin, luonnossa olemiseen, ystäviini, lukemiseen ja nyt uusimpana tietysti politiikkaan. Minua tulet näkemään varmasti tuolla kentällä ilman säävarausta, joten tule juttelemaan ja kertomaan nuorelle klopille, miten asiat oikeasti ovat. Kuuntelen paljon mieluummin, kuin puhun.